Bredband/IP-telefoni

Vårt område är försett med ett bredbandsnätverk där NetatOnce (NAO) är Internetleverantör. Varje lägenhet har ett bredbandsuttag i hallen, av typen RJ45. För att ansluta dig till Internet kopplar du helt enkelt in en nätverkskabel mellan ditt bredbandsuttag och din dator och startar valfri webbläsare. Du möts då av NAO:s anslutningsportal, följ instruktionerna på skärmen för att gå vidare med registreringen.

I månadsavgiften ingår det en 200 / 200Mbit/s-anslutning samt IP-telefoni. För att beställa IP-telefoni ringer ni NetatOnce kundtjänst eller mailat dem, tel: 0771 40 44 00 mail: sales@netatonce.se

Behöver du hjälp att koppla upp dig?

Uppstår det problem av enklare art eller att du känner dig osäker hur du skall gå tillväga för att koppla upp dig? Då går det bra att kontakta föreningens IT-ansvarige för hjälp. Detta görs via it@masangen.se. För hjälp med andra bredbandsrelaterade problem hänvisar vi till er respektive leverantör.

Om jag vill ha en annan leverantör?

Det kommer fortfarande vara möjligt att anlita en annan bredbandsleverantör för de som vill, dock ej genom bredbandsuttaget i hallen. Ni är i stället hänvisade till de företag som kan leverera bredband via telefonuttaget (det går även att få bredband levererat via kabel-TV-uttaget från Comhem). Observera dock att varje hushåll betalar för kollektivanslutningen oavsett de använder den eller ej. Det är således upp till var och en att ta beslutet huruvida de vill betala till fler leverantörer än en.